Кафедра теорії та історії педагогіки заснована у 1991 році. Із 2015 року її очолює докторка педагогічних наук, професорка – Хоружа Людмила Леонідівна.
До штатного професорсько-викладацького складу входять 9 працівників, із яких: 3 доктори педагогічних наук, 6 кандидатів педагогічних наук. На кафедрі працюють також зовнішні і внутрішні сумісники: 2 доктори педагогічних наук та кандидат педагогічних наук.
Науково-педагогічні працівники здійснюють підготовку фахівців у галузі знань «01 Освіта/Педагогіка» за спеціальністю «011 Освітні, педагогічні науки» на другому (магістерському) рівні вищої освіти (форми навчання: денна, заочна) за освітньо-професійними програмами:
011.00.01 «Педагогіка вищої школи» (гарант ОПП – Желанова В.В, доктор педагогічних наук, доцент);
011.00.02 «Педагогіка середньої освіти» (гарант ОПП – Андрощук І.М., доктор педагогічних наук, професор);
011.00.03 «Корпоративна освіта та розвиток персоналу» ( гарант ОПП – Братко М.В., доктор педагогічних наук, доцент).
Також кафедра здійснює науковий та координаційний супровід з підготовки здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти у галузі знань 01 «Освіта/Педагогіка» за спеціальністю «011 Освітні, педагогічні науки» ( гарант ОНП - Хоружа Л. Л, доктор педагогічних наук, професор).
На високому науково-методичному рівні здійснюється викладання педагогічних дисциплін для студентів різних освітніх рівнів та спеціальностей на факультетах та інститутах університету.
Стратегію розвитку кафедри на найближчі п’ять років визначають її місія та візія.
- Місія діяльності кафедри - розвиток інноваційного потенціалу всіх суб’єктів освітнього процесу; здатність реалізовувати лідерську позицію у системі педагогічної освіти Університету.
- Візія кафедри: висока якість професійно-педагогічної підготовки майбутніх фахівців відповідно до вітчизняних та європейських стандартів. Візія реалізується шляхом відкриття та оновлення діючих освітніх програм, розробкою наукових проєктів відповідно до цінностей університету: людина, громада, довіра, духовність, лідерство-служіння, відповідальність, професіоналізм, громадянська ідентичність,свобода, різноманіття.
Перспективи розвитку кафедри також пов’язані з оновлення форм її діяльності та збереження і удосконалення тих, які вже є сталими, а саме:
- підготовка до друку випусків збірника наукових праць «Педагогічна освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка»( категорія «Б»);
- організація та проведення міжнародної наукової конференції «Педагогіка у міждисциплінарному вимірі»;
- Проведення щорічної Грінченківської наукової зимової школи для аспірантів, докторантів і магістрантів;
- Науково-методичний супровід студентів щодо участі в олімпіадах, конкурсах наукових робіт та інші.
Наукова тема кафедри «Інноваційність розвитку вищої педагогічної освіти у міждисциплінарному вимірі» Термін виконання: 2021 р.-2026 р.
(Реєстраційний номер наукової теми кафедри 012u000123)
Програма розвитку кафедри теорії та історії педагогіки на 2016-2021 рр.
Партнерство: